مناظره

دفاع از حقانیت اسلام ناب محمدی

دفاع از حقانیت اسلام ناب محمدی

احتجاجی در بیان گسترش اصول عقاید حقه شیعه بر سایر ادیان و فرق نوظهور

پیوندها

به گزارش سرویس فرهنگی _ اجتماعی بی باک به نقل از روابط عمومی مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)، در پی درخواست مناظره جناب آقای حیدری از علمای اهل سنت در شبکه ماهواره ای نور، استاد دکتر حسینی قزوینی (مدظله) جوابیه ای در پاسخ به این درخواست داشته اند که به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما از مدت‌ها قبل، برای گفت‌وگوی دوستانه و بحث علمی و منطقی با علماء و اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های أهل سنت و وهابیت داخل و خارج کشور، اعلام آمادگی کرده بودیم و گفته بودیم آمادگی این را داریم که در هر کجا و در هر شبکه‌ای که آنها آمادگی داشته باشند، گفت‌وگو و بحث علمی داشته باشیم.

اندیشمندان أهل سنت و وهابیت که می‌‌خواهند با ما گفت‌وگوی دوستانه و بحث علمی و منطقی داشته باشند و شرایط ما را بپذیرند، ما با آغوش باز از آنها استقبال می‌کنیم، مشروط به این‌که:

1. به هیچ‌وجه و در هیچ شرایطی وارد بحث‌های سیاسی و جناحی نشویم ؛

2. از هرگونه تندی و بدزبانی و توهین به مقدسات یکدیگر پرهیز نماییم؛

3. مباحث دینی‌مان را بر اساس ادبیات اسلامی برگرفته از قرآن شریف و سنت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) که مورد تائید هر دو طرف است، ارائه نماییم؛

4. این گفت‌وگوی دوستانه و بحث علمی، به صورت همزمان و پخش زنده، حداقل از «شبکه جهانی ولایت» و یکی از شبکه‌های أهل سنت و مورد تائید مناظره‌کنندگان پخش شود.

بنده معتقدم هر چه این مناظرات و گفت‌و‌گوهای دوستانه میان اندیشمندان شیعه و سنی بیشتر باشد، جوانان ما از سردرگمی خارج می‌شوند.

یکی از علماء أهل سنت و از کارشناسان «شبکه ماهواره‌ای نور»، جناب آقای حیدری برای گفت‌و‌گوی دوستانه و بحث علمی با ما، اعلام آمادگی کرده است و شروطی هم قرار داده است:

1. مناظره ،‌حضوری و رو در رو باشد.

2. به زبان عربی باشد.

3. فقط از قرآن باشد.

شرط نخست، مورد تائید و قبول ما می‌باشد. ولی به نظر می‌رسد، اجرائی شدن این شرط در وضعیت موجود، کمی دشوار یا غیر ممکن باشد. اگر ایشان می‌توانند به ایران تشریف بیاورند، بسیار مناسب است. (ما نمی‌دانیم ایشان مشکل سیاسی دارند یا خیر؟) ما حاضریم تمام هزینه رفت و آمد و اقامت ایشان را در قم فراهم نماییم و «شبکه جهانی ولایت» آمادگی دارد از یک تا 20 جلسه گفت‌وگو و بحث با ایشان را به صورت حضوری و زنده پخش نماید. یا این‌که ایشان در «شبکه ماهواره‌ای نور»، شرایط حضور ما را فراهم نمایند. (ما خودمان با هزینه شخصی حاضر به شرکت در برنامه در آن شبکه هستیم). از آنجا که کشور إمارات، از حضور اندیشمندان شیعی هراس دارد، ورود ما را به آن کشور ممنوع کرده است و در عین حال، آمادگی داریم که در صورت رفع ممنوعیت، در آن شبکه حضور یافته و گفت‌وگوی دوستانه و بحث علمی را دنبال نماییم.

اگر فراهم شدن این شرط امکان پذیر نباشد، ما پیشنهاد می‌کنیم مناظره از طریق تلفن یا ویدئو کنفرانس انجام شود.

در ضمن، برای یک گفت‌وگوی دوستانه و علمی، لازم است تمام شرایط و زمان برای طرفین مساوی بوده و مجری برنامه، شخصی بی‌طرف باشد و فقط وظیفه تقسیم عادلانه زمان را بر عهده داشته باشد و از دخالت در مباحث و قطع نمودن بی‌مورد کلام طرفین پرهیز نماید.

شرط دوم: از آنجا که «شبکه ماهواره‌ای نور» و غالب بینندگان آن، فارسی‌زبان هستند یا با زبان فارسی آشنا هستند و آقای حیدری نیز در آنجا به زبان فارسی صحبت می‌کنند و شبهات و مطالب ضد شیعی را به زبان فارسی مطرح می‌کنند، شرط عربی بودن گفت‌وگو، غیر منطقی بوده و به نظر می‌رسد این شرط به دلیل ترس از آشکار شدن حقایق اسلام و فرهنگ أهل بیت (علیهم السلام) برای فارسی‌زبانان باشد که خیل عظیمی از مسلمانان و بینندگان را تشکیل می‌دهند.

شرط سوم: ایشان خودشان را أهل سنت می‌دانند. أهل سنت، یعنی کسی که به سنت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) عمل می‌کند.

چطور شد ایشان در شعار دادن، أهل سنت هستند، ولی در گفت‌و گو و مناظره، سنت را قبول ندارند و می‌گویند من فقط با استفاده از قرآن گفت‌وگو می‌کنم؟!

به نظر می‌رسد که شرط سوم ایشان نیز غیر منطقی بوده و مخالف سیره و روش ایشان می باشد و برای فرار از روشن شدن حقایق قرآن و سنت باشد؟

ایشان یا باید از این شرط‌ صرف‌نظر نماید یا اینکه بگویند أهل سنت نیستند و أهل کتاب هستند. در این صورت، ما نیز با ایشان ، با استفاده از کتاب، بحث و گفت‌وگو می‌کنیم.

اما سؤال اینجاست که آیا ایشان می‌توانند فقط با استفاده از قرآن و بدون استفاده از سنت و سیره پیامبر أکرم (صلی الله علیه و آله) ثابت کنند که نماز صبح 2 رکعت و نماز ظهر و عصر هر کدام 4 رکعت است؟؟

یا در کجای قرآن آمده است که آیه غار در مورد ابو بکر است؟ که انکار آن را کفر می دانند و ...

ما قبول داریم که قرآن، کتاب هدایت بشری است و بیانگر هر چیز است:

) وَ نَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ وَ هُدًى وَ رَحْمَةً وَ بُشْرَى لِلْمُسْلِمِینَ ( . سوره نحل/آیه89

ولی به نصّ صریح قرآن، تبیین و تفسیر آن بر عهده رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) است:

) وَ أَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ ( سوره نحل/آیه44

و ما ملزم به عمل به أوامر و ترک نواهی رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) هستیم:

) وَ مَا آَتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا ( . سوره حشر/آیه7

اگر ایشان توانستند اصول و اعتقادات أهل سنت را از طریق قرآن ثابت کنند، ما نیز آمادگی داریم اصول و اعتقادات مذهب شیعه را که برگرفته از حقایق قرآنی است، با استفاده از آیات شریفه ثابت کنیم.

بنده مجددا آمادگی کامل خود را برای گفت‌وگوی دوستانه و بحث علمی، در یک محیط کاملا دوستانه، با آقای عبد الله حیدری و سایر علماء و اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه أهل سنت و وهابیت داخل و خارج کشور اعلام می‌نمایم.

سیدمحمدحسینی قزوینی

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۷
علی نوربخش

اهل سنت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی