مناظره

دفاع از حقانیت اسلام ناب محمدی

دفاع از حقانیت اسلام ناب محمدی

احتجاجی در بیان گسترش اصول عقاید حقه شیعه بر سایر ادیان و فرق نوظهور

پیوندها

پلمپ مغازه بهائیان کرمان نتیجه بی تدبیری برخی یا اغتشاش اقتصادی بهائیان

پلمپ مغازه بهائیان کرمان نتیجه  بی تدبیری برخی یا اغتشاش اقتصادی بهائیان
........................................................................................

صبح روز دو شنبه 5 آبان ۱۳۹۳ مسئولین محلی اصناف در استان کرمان حدود ۷۹ محل کسب و کار متعلّق به بهائیان را در شهر‌های کرمان، رفسنجان و جیرفت پلمپ کردند. 
شکی در آن نیست که تخلف از قوانین کشوری جرم و با مجرمین باید مطابق قوانین و مقررات موجود برخورد کرد و در اجرای قانون هیچ تفاوتی بین بهائی و مسلمان ، یا زردشتی و ارمنی و غیره نیست و نخواهد بود مجرم به هر دین و آئینی باید محاکمه گردد.

به همین مناسبت چند روزی از پلمپ برخی مغازه داران بهائی ساکن شهرهای کرمان جیرفت و رفسنجان می گذرد و آخرین خبرها حاکی از آن است ، جز دو مورد که هنوز برای رفع پلمپ مغازه هایشان هیچ اقدامی نکرده اند همه مغازه های فوق باز و کسب و کار در آنها به روال سابق خود بازگشته است . 
حال در این خصوص چند مسأله قابل ذکر است که به آنها اشاره می گردد . 

اولین مسأله مربوط به اصل این اقدام می باشد آیا با بستن مغازه و محل کسب و کار به هر دلیلی می توان بهائیان را متوجه عقاید انحرافی و گمراه خود نمود و آنها را به دین مبین اسلام دعوت نمود ؟ اصولا هدف از انجام این کار چه بوده و چه نتیجه ای را مسئولین محلی در این تصمیم خود داشته اند ؟ اگر ریشه کن نمودن بهائیت در این شهرها بوده است که باید به حال تصمیم گیران این قضایا تأسف خورد و برای آنها آرزوی سلامت عقل کرد .
 
دومین مسأله که بسیار مورد توجه سایتهای بهائی قرار گرفته است بزرگنمایی این موضوع و ارتباط آن با سیاستهای کلان مدیریتی کشور در ضمن مظلوم نمایی بیشتر بهائیان است . که باید در جواب سایت هایی همچون آیین بهائی گفت شما خود بهتر از هر کسی می دانید که این امر حاصل از یک تصمیم محلی بوده و اگر بنا بود یک تصمیم مدیریتی در سطح کلان ملی باشد نه در یک منطقه خاص ، باید در کل جامعه اتفاق می افتاد . 

مسأله سوم علت بسته شدن مغازه ها بوده که باید عنوان کرد اگر بستن این مغازه ها صرفا به بهانه بهائی بودن این افراد و به دلیل میلاد منحوس باب و بهاء الله در اول و دوم محرم الحرام می باشد این اقدام ، عملی غیر انسانی و غیر مسئولانه بوده و سایت حقیقت بهائیت نیز ضمن مخالفت با این أمر ، نتیجه این اقدامات را تنها بزرگ نمودن  و معرفی بیشتر این فرقه در آن منطقه قلمداد کرده و  متولیان أمر را به خویشتنداری و تصمیم بر اساس عقل و منطق منطبق بر سیره نبوی دعوت می نماید .
اما اگر بستن این مغازه ها به دلیل تخلف از قوانین صنفی کشور بوده ( که علی الظاهر غیر از این نمی باشد  ) لازم بود با ذکر عنوان تخلف به صورت صریح و شفاف بهانه را برای جولان بهائیان از بین برده  و فرصت مظلوم نمایی را از آنها سلب کنند . و البته طبق اخبار مندرج در سایت ها جناب آقای سلطان‌زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مصادیق تخلف صنفی را چنین می‌شمارد:‌ «گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عرضه خارج از شبکه». آیا تمام بهائیان به یکباره و در یک زمان مشخص اقدام به یکی از این جرائم نموده اند ؟

مسأله چهارم ، شیطنت برخی بهائیان در عدم اقدام به رفع پلمپ مغازه هایشان از طرفی و ندای وامظلوما در سایت ها و حتی مجامع بین المللی از طرف دیگر می باشد که این نکته نیز قابل تأمل است و باید پرسید چرا وقتی با کمترین هزینه و صرف کمترین  زمان می توان به رفع پلمپ مغازه اقدام و به قول خودشان جلو یک ورشکستگی را گرفت در تحقق این امر تعلل کرده و امروز و فردا می کنند ؟ این شائبه نیز جدی می گردد که گویا نفع و درآمد حاصل از بسته بودن این مغازه ها بسیار بیشتر از باز بودن آنها می باشد ؟ آیا این مسأله  خود دست داشتن برخی بهائیان با سرویس های ضد نظام و انقلاب را تقویت نمی کند ؟ 

مسأله آخر مربوط به دلیل مطرح در تعطیلی مغازه های بهائی از سوی بهائیان است که علت آن را یک دلیل اعتقادی مربوط به ایام تسعه می دانند و اول و دوم محرم را تولد باب  و بهاء الله اعلام کرده و به تبع آن ، این تعطیلی همراه با جشن و سرور و پایکوبی و رقص خواهد بود که تقارن این تعطیلی و جشن و سرور با ایام سوگواری امام و سالار شهیدان حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام در مملکتی که شیعه سنی مسیحی زرتشتی و در یک کلام هر ایرانی با هر دین و آئینی { غیر از بهائیان } در سوگ آن امام همام می باشند اصلا توجیه خوبی نخواهد بود و حداقل آن این مسأله می باشد که این جشن و سرور نوعی توهین و دهن کجی به 70 میلیون ایرانی و بسیاری دیگر قلمداد می گردد  
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۹
علی نوربخش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی