پلمپ مغازه بهائیان کرمان نتیجه بی تدبیری برخی یا اغتشاش اقتصادی بهائیان
دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۳ ب.ظ
پلمپ مغازه بهائیان کرمان نتیجه بی تدبیری برخی یا اغتشاش اقتصادی بهائیان

........................................................................................
صبح روز دو شنبه 5 آبان ۱۳۹۳ مسئولین محلی اصناف در استان کرمان حدود ۷۹ محل کسب و کار متعلّق به بهائیان را در شهرهای کرمان، رفسنجان و جیرفت پلمپ کردند.
شکی در آن نیست که تخلف از قوانین کشوری جرم و با مجرمین باید مطابق قوانین و مقررات موجود برخورد کرد و در اجرای قانون هیچ تفاوتی بین بهائی و مسلمان ، یا زردشتی و ارمنی و غیره نیست و نخواهد بود مجرم به هر دین و آئینی باید محاکمه گردد.
به همین مناسبت چند روزی از پلمپ برخی مغازه داران بهائی ساکن شهرهای کرمان جیرفت و رفسنجان می گذرد و آخرین خبرها حاکی از آن است ، جز دو مورد که هنوز برای رفع پلمپ مغازه هایشان هیچ اقدامی نکرده اند همه مغازه های فوق باز و کسب و کار در آنها به روال سابق خود بازگشته است .
حال در این خصوص چند مسأله قابل ذکر است که به آنها اشاره می گردد .
اولین مسأله مربوط به اصل این اقدام می باشد آیا با بستن مغازه و محل کسب و کار به هر دلیلی می توان بهائیان را متوجه عقاید انحرافی و گمراه خود نمود و آنها را به دین مبین اسلام دعوت نمود ؟ اصولا هدف از انجام این کار چه بوده و چه نتیجه ای را مسئولین محلی در این تصمیم خود داشته اند ؟ اگر ریشه کن نمودن بهائیت در این شهرها بوده است که باید به حال تصمیم گیران این قضایا تأسف خورد و برای آنها آرزوی سلامت عقل کرد .
دومین مسأله که بسیار مورد توجه سایتهای بهائی قرار گرفته است بزرگنمایی این موضوع و ارتباط آن با سیاستهای کلان مدیریتی کشور در ضمن مظلوم نمایی بیشتر بهائیان است . که باید در جواب سایت هایی همچون آیین بهائی گفت شما خود بهتر از هر کسی می دانید که این امر حاصل از یک تصمیم محلی بوده و اگر بنا بود یک تصمیم مدیریتی در سطح کلان ملی باشد نه در یک منطقه خاص ، باید در کل جامعه اتفاق می افتاد .
مسأله سوم علت بسته شدن مغازه ها بوده که باید عنوان کرد اگر بستن این مغازه ها صرفا به بهانه بهائی بودن این افراد و به دلیل میلاد منحوس باب و بهاء الله در اول و دوم محرم الحرام می باشد این اقدام ، عملی غیر انسانی و غیر مسئولانه بوده و سایت حقیقت بهائیت نیز ضمن مخالفت با این أمر ، نتیجه این اقدامات را تنها بزرگ نمودن و معرفی بیشتر این فرقه در آن منطقه قلمداد کرده و متولیان أمر را به خویشتنداری و تصمیم بر اساس عقل و منطق منطبق بر سیره نبوی دعوت می نماید .
اما اگر بستن این مغازه ها به دلیل تخلف از قوانین صنفی کشور بوده ( که علی الظاهر غیر از این نمی باشد ) لازم بود با ذکر عنوان تخلف به صورت صریح و شفاف بهانه را برای جولان بهائیان از بین برده و فرصت مظلوم نمایی را از آنها سلب کنند . و البته طبق اخبار مندرج در سایت ها جناب آقای سلطانزاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مصادیق تخلف صنفی را چنین میشمارد: «گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عرضه خارج از شبکه». آیا تمام بهائیان به یکباره و در یک زمان مشخص اقدام به یکی از این جرائم نموده اند ؟
مسأله چهارم ، شیطنت برخی بهائیان در عدم اقدام به رفع پلمپ مغازه هایشان از طرفی و ندای وامظلوما در سایت ها و حتی مجامع بین المللی از طرف دیگر می باشد که این نکته نیز قابل تأمل است و باید پرسید چرا وقتی با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان می توان به رفع پلمپ مغازه اقدام و به قول خودشان جلو یک ورشکستگی را گرفت در تحقق این امر تعلل کرده و امروز و فردا می کنند ؟ این شائبه نیز جدی می گردد که گویا نفع و درآمد حاصل از بسته بودن این مغازه ها بسیار بیشتر از باز بودن آنها می باشد ؟ آیا این مسأله خود دست داشتن برخی بهائیان با سرویس های ضد نظام و انقلاب را تقویت نمی کند ؟
مسأله آخر مربوط به دلیل مطرح در تعطیلی مغازه های بهائی از سوی بهائیان است که علت آن را یک دلیل اعتقادی مربوط به ایام تسعه می دانند و اول و دوم محرم را تولد باب و بهاء الله اعلام کرده و به تبع آن ، این تعطیلی همراه با جشن و سرور و پایکوبی و رقص خواهد بود که تقارن این تعطیلی و جشن و سرور با ایام سوگواری امام و سالار شهیدان حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام در مملکتی که شیعه سنی مسیحی زرتشتی و در یک کلام هر ایرانی با هر دین و آئینی { غیر از بهائیان } در سوگ آن امام همام می باشند اصلا توجیه خوبی نخواهد بود و حداقل آن این مسأله می باشد که این جشن و سرور نوعی توهین و دهن کجی به 70 میلیون ایرانی و بسیاری دیگر قلمداد می گردد
صبح روز دو شنبه 5 آبان ۱۳۹۳ مسئولین محلی اصناف در استان کرمان حدود ۷۹ محل کسب و کار متعلّق به بهائیان را در شهرهای کرمان، رفسنجان و جیرفت پلمپ کردند.
شکی در آن نیست که تخلف از قوانین کشوری جرم و با مجرمین باید مطابق قوانین و مقررات موجود برخورد کرد و در اجرای قانون هیچ تفاوتی بین بهائی و مسلمان ، یا زردشتی و ارمنی و غیره نیست و نخواهد بود مجرم به هر دین و آئینی باید محاکمه گردد.
به همین مناسبت چند روزی از پلمپ برخی مغازه داران بهائی ساکن شهرهای کرمان جیرفت و رفسنجان می گذرد و آخرین خبرها حاکی از آن است ، جز دو مورد که هنوز برای رفع پلمپ مغازه هایشان هیچ اقدامی نکرده اند همه مغازه های فوق باز و کسب و کار در آنها به روال سابق خود بازگشته است .
حال در این خصوص چند مسأله قابل ذکر است که به آنها اشاره می گردد .
اولین مسأله مربوط به اصل این اقدام می باشد آیا با بستن مغازه و محل کسب و کار به هر دلیلی می توان بهائیان را متوجه عقاید انحرافی و گمراه خود نمود و آنها را به دین مبین اسلام دعوت نمود ؟ اصولا هدف از انجام این کار چه بوده و چه نتیجه ای را مسئولین محلی در این تصمیم خود داشته اند ؟ اگر ریشه کن نمودن بهائیت در این شهرها بوده است که باید به حال تصمیم گیران این قضایا تأسف خورد و برای آنها آرزوی سلامت عقل کرد .
دومین مسأله که بسیار مورد توجه سایتهای بهائی قرار گرفته است بزرگنمایی این موضوع و ارتباط آن با سیاستهای کلان مدیریتی کشور در ضمن مظلوم نمایی بیشتر بهائیان است . که باید در جواب سایت هایی همچون آیین بهائی گفت شما خود بهتر از هر کسی می دانید که این امر حاصل از یک تصمیم محلی بوده و اگر بنا بود یک تصمیم مدیریتی در سطح کلان ملی باشد نه در یک منطقه خاص ، باید در کل جامعه اتفاق می افتاد .
مسأله سوم علت بسته شدن مغازه ها بوده که باید عنوان کرد اگر بستن این مغازه ها صرفا به بهانه بهائی بودن این افراد و به دلیل میلاد منحوس باب و بهاء الله در اول و دوم محرم الحرام می باشد این اقدام ، عملی غیر انسانی و غیر مسئولانه بوده و سایت حقیقت بهائیت نیز ضمن مخالفت با این أمر ، نتیجه این اقدامات را تنها بزرگ نمودن و معرفی بیشتر این فرقه در آن منطقه قلمداد کرده و متولیان أمر را به خویشتنداری و تصمیم بر اساس عقل و منطق منطبق بر سیره نبوی دعوت می نماید .
اما اگر بستن این مغازه ها به دلیل تخلف از قوانین صنفی کشور بوده ( که علی الظاهر غیر از این نمی باشد ) لازم بود با ذکر عنوان تخلف به صورت صریح و شفاف بهانه را برای جولان بهائیان از بین برده و فرصت مظلوم نمایی را از آنها سلب کنند . و البته طبق اخبار مندرج در سایت ها جناب آقای سلطانزاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مصادیق تخلف صنفی را چنین میشمارد: «گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عرضه خارج از شبکه». آیا تمام بهائیان به یکباره و در یک زمان مشخص اقدام به یکی از این جرائم نموده اند ؟
مسأله چهارم ، شیطنت برخی بهائیان در عدم اقدام به رفع پلمپ مغازه هایشان از طرفی و ندای وامظلوما در سایت ها و حتی مجامع بین المللی از طرف دیگر می باشد که این نکته نیز قابل تأمل است و باید پرسید چرا وقتی با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان می توان به رفع پلمپ مغازه اقدام و به قول خودشان جلو یک ورشکستگی را گرفت در تحقق این امر تعلل کرده و امروز و فردا می کنند ؟ این شائبه نیز جدی می گردد که گویا نفع و درآمد حاصل از بسته بودن این مغازه ها بسیار بیشتر از باز بودن آنها می باشد ؟ آیا این مسأله خود دست داشتن برخی بهائیان با سرویس های ضد نظام و انقلاب را تقویت نمی کند ؟
مسأله آخر مربوط به دلیل مطرح در تعطیلی مغازه های بهائی از سوی بهائیان است که علت آن را یک دلیل اعتقادی مربوط به ایام تسعه می دانند و اول و دوم محرم را تولد باب و بهاء الله اعلام کرده و به تبع آن ، این تعطیلی همراه با جشن و سرور و پایکوبی و رقص خواهد بود که تقارن این تعطیلی و جشن و سرور با ایام سوگواری امام و سالار شهیدان حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام در مملکتی که شیعه سنی مسیحی زرتشتی و در یک کلام هر ایرانی با هر دین و آئینی { غیر از بهائیان } در سوگ آن امام همام می باشند اصلا توجیه خوبی نخواهد بود و حداقل آن این مسأله می باشد که این جشن و سرور نوعی توهین و دهن کجی به 70 میلیون ایرانی و بسیاری دیگر قلمداد می گردد
۹۴/۰۵/۱۹